Tedarik zinciri planlama , bir ürünün veya hizmetin tasarımından başlayarak, üretim, dağıtım ve nihai tüketiciye ulaşana kadar olan tüm süreçleri kapsayan bir planlama ve yönetim sürecidir. Malzeme tedariki , üretim planlaması, envanter yönetimi, lojistik ve tedarikçi ilişkileridir . Üretim yönetim sistemleri , bir işletmenin üretim süreçlerini planlama, izleme ve kontrol etme amacıyla kullanılan bilişim sistemleridir . Bu sistemler, iş emri yönetimi, kapasite planlaması, iş istasyonu düzenlemesi ve kalite kontrol gibi konuları içerebilir. Depo yönetim sistemleri , bir işletmenin depo faaliyetlerini optimize etmeye yönelik kullanılan bilişim sistemleridir. Bu sistemler, envanter takibi, malzeme yerleştirme, sipariş toplama, sevkiyat ve envanter kontrolü gibi süreçlerdir. Kurumsal kaynak planlama , bir işletmenin tüm departmanlarını birleştiren ve tüm iş süreçlerini entegre eden bir bilişim sistemidir. Finans, muhasebe, insan kaynakları, satış ve pazarlama gibi farklı ...
Yorumlar
Yorum Gönder